A hatályos Rendelet értelmében az utolsó zárás napjától számított 30 naptári napon belül ki kell vonni az online pénztárgépet a forgalomból. Ezt a kötelező folyamatot minden esetben csak NAV engedéllyel rendelkező szakszerviz teheti meg.

A pénztárgépet lezárjuk (köznyelven leselejtezzük), kiszereljük az adóügyi ellenőrző egységet, kivezetjük (lezárjuk) a pénztárgép naplót, lejelentjük a megszűnés tényét a NAV felé, majd az összes dokumentumot, és az adómemóriát átadjuk Önnek, hogy a Rendelet szerint 7+1 évig Ön őrizni tudja (ezen időtartam alatt bármikor bekérheti az adóhatóság a dokumentumokat).

Ezzel egy időben megkapja cégünktől a mobilszolgáltatói szerződés megszűnéséről kitöltött papírokat, amit Önnek aláírás után már csak postára kell adnia, hogy az 1.500 Ft+áfa díjat ne kelljen tovább fizetnie.